Kennissessie e-commerce

woensdag, 22 mei 2019

Hoe zorg je als webwinkel voor een ultieme gebruikerservaring? Is jouw website gemakkelijk, snel en duidelijk te gebruiken door jouw klanten? Tijdens deze boeiende kennissessie over e-commerce bespraken we deze en meer vragen aan de hand van voorbeelden uit de praktijk. Het resultaat: een leerzame, interactieve en gezellige sessie!

Maak je website sneller…

Ken je dat… je wilt een nieuwe telefoon uitzoeken en kijkt online naar de mogelijkheden maar de pagina die je wilt bekijken laadt enorm traag. Je geduld raakt op en je klikt de boel maar weer weg. Ergernis alom. Een typisch voorbeeld van de nummer 1 irritatiefactor in e-commerce: vertraging. Snelheid wordt steeds belangrijker; wanneer een webshop vertraagt, haken mensen af en kopen ze je producten dus niet. Eén seconde vertraging kan in een webshop al zorgen voor miljoenen euro’s verlies.

Lennard Sigling van BoostSales / Newgen Payments neemt ons mee in de wereld van e-commerce en legt uit hoe je de snelheid van je website kan verbeteren. Stap 1 is het testen van de snelheid van je website met tools die hiervoor beschikbaar zijn. Nadat je weet op welke punten je website kan verbeteren kun je starten met het maken van een verbeterslag, door bijvoorbeeld:

  • Afbeeldingen te verkleinen;
  • Zo min mogelijk plug-ins en extensies te gebruiken;
  • De mobiele versie van de website te optimaliseren;
  • Animatie en video zoveel mogelijk te voorkomen;
  • Een CDN te gebruiken waardoor content die al eerder is geladen bij een bezoeker wordt opgeslagen waardoor deze sneller opnieuw kan worden geladen.

Dé key: zorg dat je met meerdere specialisten werkt aan de bouw en ontwikkeling van jouw webshop. Een software ontwikkelaar die zorgt voor een optimale structuur van de webshop, een e-commerce specialist die precies weet hoe een webshop het meest gebruiksvriendelijk is, een designer die de website aantrekkelijk maakt en natuurlijk een goede hostingpartij die zorgt voor een betrouwbare server.

…en maak je webwinkel effectief en aantrekkelijk

Bij het inrichten van je webshop is het belangrijk dat je design klopt en dat de kernboodschap in één oogopslag duidelijk is. Wat wil je dat je klant doet op jouw website? Zorg dat je hem hier met gemak naartoe leidt en leg uit wat je doet voor je klant. Goede navigatie is hierbij van levensbelang zodat de klant zonder irritatie, snel en gemakkelijk vindt wat hij zoekt. Een duidelijke zoekfunctie of mega menu en bruikbare selectiefilters kunnen de klant helpen om snel en effectief bij het voor hem gewenste product te komen. Een boost voor de gebruiksvriendelijkheid dus!

Meer informatie of terugkijken?

Lennard heeft ons natuurlijk nog veel meer tips en tricks gegeven. Ben je dus nieuwsgierig geworden en wil je graag ontdekken hoe je jouw webshop nog beter kunt maken? Bekijk de kennissessie dan terug via YouTube en Facebook.

Meer weten over onze hostingdiensten? Bekijk deze diensten hier of neem contact met ons op!

Aanmelden

Als je geen uitnodiging voor een gratis kennissessie meer wilt missen, meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Daarnaast is een kennissessie ook een uitgelezen kans om een kijkje te nemen bij één van onze datacentra: Data Hotel Groningen, CJ2 Datatoren Hoogersmilde of NLDC Datacenter Groningen.

 

Team CJ2 bedankt alle deelnemers, de gastheren, kijkers en natuurlijk Lennard Sigling voor het delen van zijn kennis en oplossingen.