Support Engineer

Startdatum: zo snel mogelijk

Ben jij een echte ICT techneut die graag met mensen werkt en ze helpt met hun technische vragen en problemen? Kun je jezelf goed uitdrukken, zowel mondeling als schriftelijk, in begrijpelijke taal? Ben je analytisch, oplossingsgericht en kun je creatief omgaan met complexe situaties? Deel je je passie voor techniek en ICT graag met anderen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als onze nieuwe collega zul je werken in een gezellige en informele sfeer, waarbij je veel contact hebt met klanten en collega’s. Je zult werken aan uitdagende projecten waarbij je jezelf kunt ontwikkelen en je talenten kunt laten zien.

Wie zijn wij?

Wij zijn CJ2 Hosting B.V. en wij zijn gespecialiseerd in (managed) hosting op basis van dedicated servers, VPS'en, private clouds en clusters. We werken veelal met HPE hardware, Proxmox als Hypervisor en DirectAdmin of Plesk als hostingomgeving. We hebben echter ook een groot Hyper-V cluster voor onze Windows dienstverlening.

Naast de managed dienstverlening levert CJ2 datacenterdiensten zoals shared colocatie en rackspace. Wij regelen de verbindingen, toegang en ruimte in het datacenter waar de klant zijn eigen apparatuur plaatst.

CJ2 is in 2002 opgericht en inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste ISP/hosting-bedrijven van Noord-Nederland. Ons hechte team bestaat uit gedreven ICT professionals die dag en nacht voor onze klanten klaarstaan. Wij zorgen ervoor dat onze klanten gerust kunnen zijn over de continuïteit van hun ICT omgeving en/of dienstverlening.

Waar kom je te werken

Je komt te werken in ons supportteam, jij bent met je collega’s het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Je beantwoord telefoontjes en verwerkt binnengekomen tickets. Lukt het niet direct om het probleem met de klant op te lossen dan bel of mail je later even terug of kijk je even met de klant mee. Kom je er zelf even niet uit? Dan loop je gewoon even bij een collega of leidinggevende langs om samen een oplossing te vinden, dat is geen probleem! Samen komen we tot de beste oplossingen.

Tevens vinden we het belangrijk dat je altijd trends en storingen signaleert en wijzigingen bijwerkt in onze knowledgebase. Zo weten jij en je collega’s in een later stadium precies wat er allemaal gebeurd is in het hele traject.

Naast het werk achter het beeldscherm zul je ook geregeld werkzaamheden verrichten in onze datacenterlocaties. Het bijplaatsen of vervangen van server hardware of verwante apparatuur is aan jou toevertrouwd, maar het ondersteunen van klanten die het zelf plaatsen ook zeker. Werk je een dag op locatie? Maak dan gerust gebruik van onze bedrijfsauto!

Dit ga je doen

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten: jij beoordeelt dus de binnenkomende meldingen en lost ze waar mogelijk zelf op.
  • Je onderhoudt contact met onze klanten via telefoon en e-mail en vermeld klantcontact in de backoffice.
  • Je ondersteunt klanten met technische werkzaamheden, zowel vanaf je werkplek op kantoor als in onze datacenterlocaties.
  • Je verwerkt administratieve wijzigingen en binnenkomende storingen.
  • Je houdt onze backoffice en knowledgebase up-to-date.
  • Je draait periodiek mee in een storingsdienst.

Dit ben jij

  • Een leuke collega.
  • Je bent servicegericht, klantvriendelijk, flexibel en leergierig.
  • Je bent communicatief en sociaal vaardig.
  • Je hebt enige ervaring met Linux, DirectAdmin en Plesk.
  • Je kunt uit de voeten met DNS, SSL en domeinregistraties.
  • Jij beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend in schrijven én spreken.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B.
  • Je woont op berijdbare afstand van ons kantoor, in of rond de stad Groningen.
  • Een storingsdienst draaien vind jij geen probleem.

Dit krijg je ervoor terug

  • Een informele werksfeer.
  • Een plekje in een hecht team van professionals waar je veel van kan leren.
  • Goede arbeidsvoorwaarden.
  • Flexibiliteit en vrijheid van de werkgever.
  • Salaris conform werkervaring en opleidingsniveau.
  • Een fulltime functie.
  • Leuke personeelsuitjes.

Als je interesse hebt in deze functie, stuur dan je cv en motivatiebrief naar ons toe. Laat ons weten waarom jij de geschikte kandidaat bent voor deze functie en waarom je graag bij ons wil komen werken! Je kunt ze sturen naar: vacature@cj2.nl.

Als onderdeel van de sollicitatieprocedure kunnen er referenties opgevraagd worden en testen afgenomen worden. Bij vragen kun je contact opnemen met: Friso van Bolhuis, via 050 571 4240. Of f.vanbolhuis@cj2.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.