Geachte klant van CJ2,
U neemt diensten bij ons af waarvoor u en/of uw collega’s zelfstandig toegang hebben tot het QTS Datacenter aan de Zernikelaan 16 te Groningen. Er zijn een aantal veranderingen in de toegangsprocedure aangekondigd waarvan wij u op de hoogte willen brengen en waarvoor wij iedereen met toegang tot het datacenter binnenkort rechtstreeks gaan benaderen via een e-mail. In het CJ2 klantenpaneel (https://panel.cj2.nl/datacenter/personen) kunt u zien wie op dit moment allemaal toegang heeft. Graag vragen we u om deze toegangslijst te controleren op juistheid.
Invoering van persoonlijke toegangspassen
Per 1 september 2025 worden er ter verhoging van de beveiliging een aantal wijzigingen doorgevoerd in de toegangsprocedure van QTS Groningen. De huidige procedure, waarbij bezoeken vooraf moeten worden aangemeld en waarbij middels een legitimatiebewijs op locatie de identiteit van de bezoeker wordt vastgesteld, komt te vervallen. In plaats daarvan wordt een systeem van persoonlijke passen met daarop de volledige naam, pasfoto, vingerafdruk en gedigitaliseerde irisscan geïntroduceerd.
Situatie per 1 september
Het vooraf aanmelden van een bezoek is in de nieuwe situatie niet meer nodig. Bij het datacenter hoeft de bezoeker zich voorlopig alleen nog te melden bij het hek. Toegang tot het datacenter zelf, de “publieke” ruimtes en de zalen gaat met een combinatie van het aanbieden van de persoonlijke pas, vingerafdruk en/of irisscan.
Ophalen van een persoonlijke toegangspas
Vanaf 1 augustus kunt u, tijdens kantooruren, bij de desk in het datacenter een persoonlijke pas laten maken. Een medewerker van QTS zal uw gegevens controleren aan de hand van uw legitimatiebewijs, een pasfoto maken en uw iris en vingerafdruk scannen om hiermee de persoonlijke pas maken. U dient akkoord te gaan met de voorwaarden van QTS, zie daarvoor https://qtsdatacenters.com/data-center-rules/. Het hele proces duurt ongeveer 15 minuten. Er zijn geen kosten verbonden aan het maken van een pas. Vanaf 1 september heeft u zonder een persoonlijke pas geen toegang meer tot de colocatie za(a)l(en) en zult u dus verplicht worden eerst deze procedure te doorlopen. De persoonlijke pas is op te halen tot eind oktober. Daarna zult u via het datacenter panel een nieuwe aanvraag moeten indienen.
Verlies van een pas / defecte pas
Een verloren of defecte pas melden en opnieuw aanvragen kan via de mail op info@cj2.nl.
Personen toegang ontzeggen
Het ontzeggen van toegang voor personen kan vanaf 1 september via het klantenpaneel. Het is niet nodig de pas aan ons te retourneren.
Gasten meenemen
Het blijft mogelijk om gasten mee te nemen naar het datacenter. Op dit moment moet vooraf de volledige naam en het documentnummer van het legitimatiebewijs van elke gast worden ingevoerd. Dit wordt per 1 semptember vervangen door het vooraf invullen van de volledige naam en een geldig e-mailadres van de gast. Elke gast ontvangt hierop een e-mail van QTS waarin verzocht wordt het te gebruiken documentnummer van de legitimatie in te vullen en akkoord te gaan met de huisregels van QTS, zie daarvoor https://www.cj2.nl/huisregels-qts/. Dit proces kan ook worden voltooid op de in het datacenter aanwezige terminal.
Let op: het is niet mogelijk om gasten mee te nemen zonder dat u in bezit bent van een geldige persoonlijke pas.
Als er in de komende periode nog veranderingen worden aangekondigd aan het nieuwe beleid dan houden we u op de hoogte. De medewerkers van CJ2 maken al gebruik van een persoonlijke pas en zijn erg positief, zowel over de uitgifte van de nieuwe passen als het gemak van gebruik van de persoonlijke pas.
Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben over de nieuwe procedure, dan zijn we bereikbaar via 050-5714240 of info@cj2.nl
CJ2 is ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Jouw gegevens zijn veilig bij ons.